Sådan kan du bruge speak i din virksomhed

0
31
speak

Hvis du ejer en virksomhed, har du med stor sandsynlighed brug for speak. Der findes nemlig flere forskellige scenarier, hvor – hvis udført professionelt – det kan hjælpe med at løfte din virksomhed.

Det gælder alt fra indtaling af automatisk telefonsvarer til marketingsmaterialer – og alt herimellem. Det er nemlig vigtigt, at dine kunder og samarbejdspartnere altid bliver præsenteret for din virksomhed på en professionel måde. Her kan professionel speak og voice-over hjælpe dig.

Find den rette stemme til netop din virksomhed

Når du vælger at bruge speak, bliver det en del af virksomhedens auditive brand. Ligesom du også har et visuelt brand. Derfor er det naturligvis også vigtigt, at du vælger en stemme, som harmonerer til virksomhedens brand.

Du har uden tvivl gjort dig en masse tanker og overvejelser om virksomhedens visuelle logo, inden det blev offentliggjort. På samme måde bør du også grundigt overveje, hvilken stemme der passer bedst til virksomheden.

Her bør du især tænke på målgruppen. Hvilken stemme virker mest appellerende på dem?

Vælg en stemme, der har sproget som modersmål

Uanset hvad du skal bruge speak til, er det som nævnt vigtigt, at den altid er professionel. Derfor er det også vigtigt, at du vælger en stemme, der har sproget som modersmål.

Hvis du derfor gerne vil have dansk tale, bør du vælge en dansker. Hvis du derimod gerne vil have engelsk tale, bør du vælge en englænder eller amerikaner. På den måde får du en klar og tydelig udtale, hvilket efterlader et godt indtryk hos kunden eller samarbejdspartneren.

Det kan du bruge det til:

Som nævnt finder der mange forskellige scenarier, som du kan bruge speak til. Blandt andet kan du anvende det til:

  • Virksomhedens telefonsvarer
  • Marketingsmateriale
  • Instruktionsvideoer
  • Sikkerhedsvideoer