Virksomheder skal gå forrest

0
282

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Der er ikke skyggen af tvivl om, at klimadebatten fylder rigtig meget. Både i den danske presse og i bevidstheden på rigtig mange danskere. Der er mange der går og er bekymret for hvad fremtiden bringer, og hvordan vores klode skal klare sig. Der er også mange, der går rundt og er vrede over, at der ikke bliver gjort nok for at stoppe den foruroligende udvikling der er.

Der er mange danskere og danske familier, der gør en masse i det daglige for at hjælpe klimaet, og det er blevet lidt af en trend at bekymre sig for miljøet. Det er alt fra at skære ned på det røde kød, til at skæret plastik væk, mindske madspild, bruge mindre vand og meget meget andet.

Vi forventer det samme af virksomheder

Hvis man som privatperson gør en masse for miljøet, så står man i mange tilfælde også med en forventning om at dem der rent faktisk gør en forskel, også gør hvad de kan. Det gælder eksempelvis regeringen, der skal sætte grønne mål og så gælder det virksomhederne der skal tage ansvar.

Hvis virksomheder ikke vil ende i en “bad standing” hos forbrugerne bør de naturligvis også begynde at tænke langt mere i disse baner. Sørger for at det klimamæssige aftryk de sætter, er så små som muligt. Det kan være, at sørge for at madspildet er minimalt, hvis man er en restaurant, eller at sørge for at produktionen er så effektiv som muligt, hvis man er en produktionsvirksomhed.

Der er også mange små ting, der vinder frem. Eksempelvis ser man flere og miljøprodukter på kontorer. Det kan være alt fra papir der er 100% genanvendt til kuglepenne der er lavet af miljøvenligt materiale til at kaffen man får serveret er bæredygtig, og at vandet ikke kommer i plastikflasker.

Vi forventer ganske enkelt at virksomheder også tager ansvar og går forrest i kampen for klimaet. Der er heller ikke nogen tvivl om, at de virksomheder der gør dette, vil blive belønnet for det af forbrugerne.