Hvilken type seng skal du vælge?

0
11

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Du tilbringer en tredjedel af dit liv i sengen, hvilket betyder, at det er vigtigt, at du også bruger masser af tid på at vælge den rigtige. Den forkerte seng kan føre til ømme muskler, dårlige ryg og mangel på søvn. En god søvn er også vigtig, hvis du vil have overskud og energi nok til, at klare dagens udfordringer både fysiske og psykiske. I denne artikel kan du få tips til at vælge den rigtige seng.

Sådan vælger du din seng

Problemet for mange, der lider af dårlig nattesøvn, er deres seng. Mange vælger den forkerte seng, når de skal købe en ny. Ved forkert valg af seng kan du, risikere at din krop bliver øm, og det kan medføre søvnmangel på længere sigt. Hvis du vælger den rigtige seng, kan du forbedre din søvn markant.

Når du skal vælge din seng, skal du ikke bare gå med den, der umiddelbart ser blødest ud, det er en fejl, mange begår. Du skal vælge den med omhu. Din vægt har betydning, for hvor blød din madras skal være, jo højere vægt jo hårdere madras. En seng mange er glade for er en kontinentalseng den består af 3 lag: En topmadras, en springmadras eller en skummadras i midten og en boxmadras eller en polstret ramme som bund. Den giver høj komfort, og er derfor meget populær.

Sådan forbedrer du din søvn yderligere

At få en bedre nattesøvn sker ikke i løbet af en nat, man er nødt til at arbejde på det. Men nogen ting der helt sikkert vil hjælpe dig er: hvis du sover i et mørkt rum, bliver du naturligt mere træt. Drop elektronikken en time inden sengetid. Sørg for at du går i seng nogenlunde samtidig hver dag. Din krop kan bedst lide hvis den har en rytme at følge.