Derfor skal du holde en konference

0
312

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

I dag findes der rigtig mange konferencer inden for rigtig mange forskellige emner. Du kan sikkert også finde en masse konferencer inden for det du arbejder med eller det du har som hobby. Det kan næsten føles som om at markedet er lidt druknet i konferencer. Men alligevel er overskriften på dette indlæg ”derfor skal du holde en konference” som jo så må betyde at vi kommer med en række grunde til hvorfor at du og din virksomhed måske også skulle overveje at afholde en konference.

 

Det giver positiv omtale. Uanset om du sælger til B2B eller til B2C så vil dine potentielle kunder komme i kontakt med dig gennem en konference uden at i befinder jer i en direkte salgssituation. Det er en måde hvorpå du diskret kan fremhæve din viden og hvad du kan gøre bedre end andre uden at skulle påtvinge et salg. På den måde virker det hele mere troværdigt i kundens øjne som vil højne chancen for salg

 

Der findes mange gode lokationer. I dag finde der rigtig mange gode steder hvor du kan holde en eventuel konference. De mange lokationer har været med til at presse prisen for stederne ned, så der derfor for dig er billigere at holde en konference. Det kunne f.eks. være et sted som Hotel Kirstine hvor du kan få god service og lækre lokaler til din kommende konference. Netop som alle de gode lokaltioner er der også mindre arbejde til dig som afholder af en konference i det stederne oftest, står for alt hvad der kræves under konferencen.

 

Det er blot endnu en kanal i din markedsføring. Man skal se en konference som endnu et led i sin markedsføringsplan. Det kan godt være du ikke direkte vinder kunder på dagen, men nu kender dine kunder dig bedre og vil måske være mere tilbøjelige til at købe hos dig næste gang.