Ting, der er godt at have styr på, når man er startup

0
144

Hvis du har din egen forretning, så skal det naturligvis først nævnes, at det er super flot, at du har ført din drøm ud i livet. Men du har måske også opdaget, at det er langt mere end bare fedt at have sit eget firma? Det er også noget, der kræver ekstremt meget arbejde, og der kan være mange forskellige ting, som man skal have styr på. I denne artikel kan du læse mere om, hvad der f.eks. er godt lige at have hånd om.

 

Det der med skat og moms

En fejl, man aldrig gider at begå som virksomhed, er at være en af dem, der ikke får betalt sin skat og moms. Hvis du på nogen måde er i tvivl om, hvorvidt du gør det rigtigt i forhold til skat og moms, så er det vigtigt, at du ringer ind til skat. Der sidder altid en masse søde medarbejdere ved skat, der er klar til at hjælpe dig og svare på alle de spørgsmål, du skulle have om det.

 

Skal du have en LEI-kode til virksomheden?

Du vil måske også opdage, at der er flere forskellige metoder, du kan tage i brug, når du skal skaffe en større indtjening til virksomheden? Så kan det faktisk være ganske givende, at man begynder at handle med værdipapirer. Men det kræver, at man har styr på at overholde de regler, der findes i denne forbindelse. Det er nemlig vigtigt, at du har en LEI-kode, hvis du skal handle med værdipapirer. Klik her for at finde nogen, der kan hjælpe dig med at lave det.

 

Du skal have oprettet dig som virksomhed

Men noget af det første, du naturligvis skal gøre, når du starter dit firma, er at registrere dig som et firma i Danmark. Det er noget, du bare kan google for at finde frem til, hvordan du gør. Ellers er det også noget, som du kan få hjælp til, hvis du bare finder de rette at ringe til.

 

Hvor skal det være?

Det kan være, at du skal have et firma, der er rent virtuelt og digitalt, men hvis du skal have kontor og medarbejdere, er det klart, at du skal have fundet et sted, det er muligt at leje, og hvor du har råd til at betale huslejen, uden at det går for meget ud over virksomhedsøkonomien.